Sun07222018

LAST_UPDATESat, 21 Jul 2018 9pm

Wak Doyok Kesal, Terasa Seperti Ditikam Dari Belakang

..

Ikon fesyen, Wak Doyok kesal dan terkilan dengan tindakan seorang rakan perniagaanya, yang dikenali sebagai Asyraff Mazlan berhubung isu individu itu mendakwa mempunyai saham terbesar dalam jenama Wak Doyok.

Menurut Wak, isu tersebut secara tidak langsung telah mencalar nama baik jenamanya yang dibina dengan hasil titik peluh dan usahanya sejak tiga tahun lalu.

"Saya berasa hiba, kesal dan terkilan terhadap tindakan-tindakan beliau di dalam Instastory Asyraff Mazlan yang cuba mencemarkan dan mencalarkan nama baik Wak Doyok yang dicipta dan dibina menggunakan kudrat saya sendiri selama 3 tahun.

"Instastory dari beliau yang menerima liputan media baru-baru ini betul betul terkesan terhadap diri saya kerana saya dah menganggap dirinya umpama adik kandung saya sendiri. Saya masih harap silaturrahim yang diikat tidak putus di tengah jalan.

"Meskipun terasa seperti di tikam dari belakang, sebagai seorang yang sentiasa menampilkan imej sartorialis dan gentleman saya masih positif terhadap apa yang berlaku dan berpandangan bahawa salah faham ini akan ditangani dengan cara gentleman," luah Wak di Instagram miliknya seprti yang dilaporkan Sinar Harian.

Pada masa sama, Wak menyeru kepada orang ramai agar tidak cepat jatuh hukum dan tidak cepat mengecam serta mengeluaran kata-kata berunsur fitnah terhadap dirinya.

"Sebelum ditular, saya memanggil semua peminat dan orang-orang awam untuk tidak cepat mengecam dan mengeluarkan komen-komen berunsur fitnah dan tidak tepat terhadap diri Wak Doyok mahupun AshraffMazlan," tulisnya.

Wak juga menyifatkan dakwaan rakannya itu sebagai tidak masuk akal.

"Tapi fikirlah sejenak, tidak munasabah dan tak masuk akal langsung apabila dia mendakwa dan menuntut dia memiliki hak imej, hak cipta, hak reka dan hak keatas diri saya?

"Saya masih belum mati untuk dia mewarisi hak-hak yang sememangnya adalah zahir dan batin mutlak diri saya yang dikenali sebagai Wak Doyok. Tiada dua Wak Doyok di dunia ini.

"Syarikat syarikat tersebut hanyalah untuk menentukan peratusan keuntungan yang dikongsi bukan keatas apa yang mutlak kurniaan dan rahmat tuhan kepada diri saya," kata Wak tegas.

Bagiamanapun dia belum bersedia untuk mengulas dengan lebih lanjut berhubung persetujuan penubuhan syarikat miliknya.

"Samada syarikat tersebut ditubuhkan berdasarkan persetujuan saya, masih belum lagi saya boleh komen. Biarlah keadilan menentukan.

"Namun, saya masih positif dan menyeru semua pihak untuk tidak menularkan perkara yang tidak benar.

"Tindakan yang sewajarnya telah diambil dan akan diambil. Saya berdoa agar rezeki saya berpanjangan dan sokongan dari peminat-peminat masih kuat.

"Secara peribadi, saya telah mengambil iktibar terhadap kejadian yang berlaku dan beriltizam untuk terus mengorak langkah ke depan," coret Wak dengan tanda pagar Aku Yang Pakai Ko Yang Panas, Pencuri Hak Orang, MyIpo, Keadilan.