Sat05262018

LAST_UPDATESat, 26 May 2018 10am

Sampai Sekarang Elton John Belum Minta Maaf

..

Seorang ibu meluahkan kekesalan terhadap sikap Elton John ekoran kes anjing peliharaannya yang telah menggigit wajah anaknya ketika tengah berkunjung ke rumah pemuzik itu yang terletak di Bekshire.

Meskipun sudah dua tahun berlalu, namun wanita yang dikenali sebagai, Mari Kieran itu terkilan karena sehingga kini penyanyi yang cukup popular dengan lagu Sorry Seems To Be The Hardest Word itu masih belum meminta maaf.

Lapor The Sun, Mari Kieran menjelaskan ketika insiden itu berlaku, anak perempuannya Charlotte, mengusap kepala salah satu anjing Elton John yang sedang tidur di dapur. Namun tiba-tiba, anjing tersebut menyerang Charlotte dan meninggalkan bekas gigitan di sekitar hidung dan matanya.

"Charlotte berdarah dan luka tersebut meninggalkan bekas. Rasanya seperti Freddy Krueger yang menyerang wajahnya dengan pisau. Kamu boleh nampak dia sangat trauma. Sangat menyedihkan.

"Pada ketika itu dia sangat gementari, matanya berkaca-kaca. Saya tidak pernah melihat seorang anak trauma seperti itu. Bagaimana rasanya jika seekor anjing menggigit wajahmu? Dia ketika itu baru berusia lima tahun," cerita Mari Kieran mengenai nasib malang yang dialaminya anaknya itu.

Bagaimanapun sewaktu kejadian, Elton dan pasangannya, David Furnish, tidak berada di rumah namun Mari berkata dia yakin bintang itu mengetahui kejadian tersebut.

"Mereka tentu saja tahu mengenai insiden ini. Saya tidak tahu kenapa mereka langsung tidak minta maaf dan bertanyakan keadaan Charlotte. Semua tentang bagaimana bertanggung jawab sebagai orang dewasa. Aku tak peduli soal status mereka sebagai selebriti," tutur Mari lagi.

Sementara itu, pihak Elton John mengaku sudah tiga kali mereka bertanyakan mengenai Charlotte. Namun setiap kali bertanya khabar, Elthon dimaklumkan kanak-kanak itu berada dalam keadaan baik saja.

"Selepas insiden itu, Elton ada bertanyakan keadaan Charlotte . Ia bertemu ibunya, kemudian pengasuhnya. Dan setiap kali ditanya, mereka selalu berkata Charlotte baik-baik saja," tegas pihak Elton.