Sat07222017

LAST_UPDATEFri, 21 Jul 2017 11pm

"Sebab Gambar Sweet, Jadi Orang Ingat Kami Bercinta"

Ayda Jebat dan Redza Rosli bergandingan dalam drama terbaharu, Ku Kirim Cinta.Ayda Jebat dan Redza Rosli bergandingan dalam drama terbaharu, Ku Kirim Cinta.

Seringkali terpalit dengan gosip dikatakan bercinta dengan aktor lelaki yang bergandingan dengannya dalam drama-drama, bagi Ayda Jebat, itu lumrah yang perlu dilalui sebagai seorang pelakon.

Sementelah, penyanyi yang cukup popular dengan lagu Pencuri Hati ini sekarang didakwa mempunyai hubungan istimewa dengan Redza Rosli yang juga merupakan hero drama terbaharu lakonannya berjudul Ku Kirim Cinta.

Tidak mampu mengelak, marah pun tidak, sebaliknya aktres bertubuh kecil molek ini menerima dengan terbuka hati meskipun timbul dakwaan sesetengah pihak kononnya dia seolah-olah sengaja menjual kisah cinta.

"Kalau boleh memang saya tidak mahu dianggap menjual kisah cinta tapi benda ni datang sendiri.

"Misalnya, produksi atau stesen TV beri gambar babak lakonan saya dan hero saya untuk saya buat promo di laman soaial. Dan gambar tu pula nampak nampak sweet, jadi apabila saya muat naik di Instagram terus orang ingat saya bercinta dengan dia.

"Saya tak boleh lari dari persepsi itu sebab kalau kita single dan dapat pula hero single, memang orang tetap kaitkan," katanya mengulas mengenai dakwaan tersebut ketika ditemui pada majlis pelancaran program Ramadan TV3 & TV9, baru-baru ini.

Ayda terpilih sebagai duta Skuad Terima Kasih Ramadan 2017 bersama lima lagi selebriti iaitu Redza Rosli, Mira Filzah, Elfira Loy, Faizal Tahir, Aizat Amdan serta personaliti sukan Zaquan Adha.

Diajak berkongsi mengenai pengalaman sepanjang menjalani penggambaran drama Ku Kirim Cinta, Ayda berkata, dia selesa dan senang berlakon bersama Redza.

Katanya tidak sukar untuk mewujudkan keserasian antara mereka kerana dia dan Redza sudah saling mengenali sejak lima tahun lalu. Namun mereka mula rapat semenjak digandingakn dalam drama tersebut.

"Kami sudah lama kenal sejak lima tahun dulu tapi tidak rapat. Sebelum kami ada berlakon dalam satu drama yang sama tapi babak saya dan dia dalam drama itu tidak banyak. Sekarang dapat berlakon lagi dalam satu drama yang dan kali ini ada banyak babak, jadi boleh lah rapat-rapat, tuturnya sambil tertawa sebelum menyambung perbualan.

"Redza pemalu orangnya, saya pula suka bercakap tapi kami tiada masalah untu wujudkan keserasian sepanjang memainkan watak masing-masing. Dalam cerita ni kami tidak bercinta pun sebaliknya banyak babak kami bergaduh. Tapi yang mencabarnya, walaupun bergaduh, kami cuba buat penonton tersenyum, ujarnya lagi.

Ku Kirim Cinta bakal ditayangkan mulai 22 Mei ini di slot Akasia TV3. Drama 28 episod ini yang turut membariskan pelakon seperti Fizz Fairuz, Razak Ahmad, Julia Farhana dan Fahad Iman.

Perkembangan lain, sepanjang bulan Ramadan nanti Ayda barisan duta lain terlibat menjayakan dengan pelbagai aktiviti sempena Kempen Terima Kasih Ramadan seperti aktiviti Jom Masjid dan Baazar Terima Kasih.